Tuesday, November 23, 2010

Santiago Ortiz


Bestiario's research flow Chronology of tagging process on wikipedia articles we have been selecting for our research. We call 'subclopedia' to this compendium.

Santiago Ortiz (Bogota, Colombia, 1975) studied Mathematics at the Universidad de los Andes in Bogota, Colombia; he also studied music and literature. His graduate thesis was about a mathematical model for natural evolution.
His works as an artist are related with the intersections between art and science, artificial life, languages and narrative, information spaces and education. He publishes digital works, information about exhibitions, and links in moebio.com. Ortiz is co-founder of Bestiario where he conducted research projects, and is also collaborator at Media Lab Prado, Madrid .
He often works in actionscript and with a new visual programming language which was developed on Bestiario. (click image to see the pieces). See more;

Santiago Ortiz, artista, matemático e investigador en temas de arte, ciencia y espacios de representación. Explora la construcción de espacios comunes para conocimientos diversos. Trabaja con técnicas de comunicación, creación, expresión, divulgación y representación, en donde se combinan narrativa y literatura, espacio digital y espacio arquitectónico y expositivo. Se desempaña activamente como profesor de seminarios y talleres en España, Portugal y países de Latinoamérica.
Actualmente sus trabajos exploran la representación interactiva del conocimiento y los espacios de comunicación y creación colectivos. Ha sido parte del equipo de investigación y desarrollo de proyectos del Media Lab Prado, Madrid. Cofundador de la empresa y colectivo Bestiario donde trabaja dirigiendo proyectos de investigación. 
Suele trabajar en actionscript y con un lenguaje de programación visual que desarrollaron en Bestiario. (click en la imagen para ver las piezas).
 
canvi i temps interactive information spaces built from a compilation of articles, pages, persons and links, all related with complexity in science.

eye candy Visual toy 

Voronoi City Based on voronoi tessellation algorithm. The aim was to construct a city using the minimum information as possible.

love is patient Algorithmic collage, (based on voronoi tessellation algorithm). Photographes from the amazing portrait series exteriors, by photographer Kelly Castro.

No comments:

Post a Comment